Blog

« Atzealdea

BIZIA EHUNTZEN (TAILERRAK) - TEJIENDO VIDA (TALLERES)

07/07/2020
BIZIA EHUNTZEN (TAILERRAK) - TEJIENDO VIDA (TALLERES)

EHUNGINTZA TAILLERRAK

Abuztuak 25, 27 eta Irailak 1, 3 eta 8an 19.00etan.

Durangoko Turismo Bulegoa eta Kurutzesantu Museoan. (Kurutziaga, 38)
Erreserbak: 94 603 39 38 (plaza mugatuak).

 

Olga Uribe hamarkadak daramatza ehungintzan arituz. Bere ehungintza etnografikoaren erreprodukzioak deigarriak dira. Antzinaren erabiltzen ziren teknikak errepoduzitu egiten ditu, Euskal kultura oso garrantzitsuak zirenak. Modako konplementuak ere egiten ditu.

Komertzio bide honetan kokaturik, ez da zaila suposatzea Durangoko oihalgintza exportaziorako erabiltzen zela. Kanpo komertzio honetara, ikerlari askok Baionan "Duranguiers" hitza irautea lotzen dute. Hitz honekin bere esanahia "Durangokoa" izanik, Baionan "marégue" artile lodiarekin egindako oihal bat, egileei deitzen zaie. 

DURANGOKO OIHALGILEAK. Oihalgileen ermandatea, olagizonekin batera, Durango uriko ekonomiaren ardatz nagusitariko bat izan zen Erdi Aroan. San Sebastian auzategi inguruan elkarturik, bere garrantzia, San Martin auzategiko olagizonaren antzera, nabermena izan zen, Corpus moduko jaietako antolaketa eta garapenean parte hartuz. (Jon Irazabal-Gerediaga Elkartea)

************************

TALLERES DE TEJEDURÍA

25, 27 de agosto y 1, 3 y 8 de septiembre.

A las 19.00.

En la Oficina de Turismo de Durango y Kurutzesantu Museoa (Kurutziaga, 38)

Reservas: 94 603 39 38 (plazas limitadas).

 

Olga Uribe lleva décadas trabajando en la tejeduría y es destacable su labor de reproducción etnográfica textil, habiendo realizado las primeras reproducciones de técnicas ya olvidadas que tuvieron gran importancia en la cultura vasca. Su trabajo también se centra en la realización de complementos de moda.

Situada en una importante ruta comercial, no es difícil de suponer que parte e la producción de paños de Durango fuera destinada a la exportación. A este hecho de comercio exterior vinculan muchos investigadores el que perdure en Baiona la palabra duranguiers. Con esta palabra, que significa, "de Durango", se designa en Baiona a los fabricantes de "marégue", un gruso paño de lana. Los Duranguiers constituyeron en la capital de Lapurdi uno de loas más antiguas corporaciones de artes y oficios de Baiona.

LOS PAÑEROS DE DURANGO. El gremio de los pañeros, junto con el de los ferrones, constituyó uno de los pilares básicos de la economía de la Villa de Durango durante la Edad Media. Agrupados en torno a la cofradía de San Sebastián su importancia en la sociedad duranguesa, al igual que la cofradía de San Martín que acogía a los ferrones, era notoria, participando en la organización y desarollo de incluso fiestas como la del Corpus. (Jon Irazabal-Gerediaga Elkartea)